Beschrijving
Deze actie is succesvol beëindigt. Hier zijn andere oplossingen:
[frontpage_news widget=”525″ name=”Oplossingen voor een innovatieve en eerlijke samenleving”]
Zo schrijft het WNF (Wereld Natuur Fonds)

The Shell oil rig enters the Port Angeles Harbor on Friday, April 17, 2015. The rig will stay in Port Angeles for two weeks before heading to Seattle.
OLIEBORINGEN OP DE
NOORDPOOL
Onverantwoord
Risico’s:
- Gelekte olie is onder het zee-ijs in het Arctische klimaat niet op te ruimen. Er is nog geen techniek om olie onder ijs of tussen dicht pakijs op te ruimen. Shell erkent dit zelf!
- De natuur op de Noordpool is uniek én zeer kwetsbaar. Gelekte olie verspreidt zich razendsnel door de korte voedselketen en hoopt zich op in grote zeezoogdieren, zoals walvissen, zeehonden, walrussen en ijsberen.
- IJskoude Arctische klimaat breekt olie maar heel langzaam af. Olie die weglekt bij het boren, vervuilt decennialang al het leven op de Noordpool. De olie van de ramp met de Exxon Valdez in 1989 ligt nog steeds op de stranden van Alaska!
- Harde geluiden onder water verstoren de walvissen. De dieren zijn afhankelijk van geluid om hun weg te vinden in de donkere ijszee. Door seismisch onderzoek en scheepvaart kunnen de dieren gedesoriënteerd raken tijdens hun trektochten
- De lokale bevolking zal amper profiteren van oliewinning. Sterker nog, de kans is groot dat hun traditionele levenswijze wordt aangetast
- We weten nog veel te weinig van de natuur op de Noordpool. Daarom moeten er eerst meer beschermde gebieden worden aangewezen, waar olieboringen en andere industriële activiteiten zijn verboden.
Ga hier naar de website van het WWF en steun het Wereld Natuur Fonds
Zet hier je handtekening en sluit aan bij INNOVATIEF NEDERLAND om zulke onverantwoorde stappen te stoppen en in de toekomst te voorkomen! We begrijpen dat niet iedereen op straat wil gaan om te protesteren maar daarom laat op die manier weten dat je begrijpt dat dit onverantwoord gedrag is om Shell een halt toe te roepen. Het is erg teleurstellend dat men bij Shell blijkbaar lak heeft aan de natuur en onze toekomst en alleen maar geld telt. Maak ook andere mensen hierop attent en laat ze ook tekenen. Op die manier kunnen we niet alleen SHELL stoppen maar ook nog andere positieve veranderingen realiseren. Een totaal nieuwe samenleving, die veel innovatiever is dan nu.







Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.